Plättar

Som många säkert märkt har vi kommit in i en pannkaka/plätt-period.
Idag blev det kesoplättar.

Här kommer receptet för en person.

125 g keso
1 ägg
1 msk fiberhusk (köps på ICA/COOP/Willys)
1 msk kokosflingor
1 msk linfrön
1 nypa salt

Blanda allt och mixa med stavmixer. Stek dom bruna och ät med sylt (jag kör med Önos lågkalori Jordgubbssylt), bär, grädde.

Personligen tyckte jag att dom var lite kletiga att steka men det funkar och dom blir goda.

Receptet är stulet från en hemsida som jag inte minns just i detta nu. ;)

Lycka till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

scrubs.blogg.se

Sofia heter jag och är 26 år. Jag lever ett Svensson-liv i sommarstaden Östhammar. 2 barnsmamma och fru. Blivit koko på inredning och gillar kaffe.

RSS 2.0