Omplacerad

När jag kom till jobbet i gårkväll fick jag se att jag skulle få vara på grannavdelningen.
Jag gillar inte alls när dom bara kastar in en där för vi har olika rutiner och arbetar på olika sätt.
Men det är en överbeläggning på NIMA och istället för att ta in extrapersonal så tog dom mig som var utöver på NIVA.
 
Hade räknat med att få gå hem tidigare nu på morgonen för mitt huvud värker och jag har varit så fruktansvärt trött under dagen. Nu blir det nog inte så.
 
Väldigt lugnt och lite att göra härinne ikväll och eftersom NIMA har lite annorlunda rast än oss så arbetas det i stort sett ensamt på nätterna. Man avlöser varandra hela tiden.
Så här sitter jag, en sovande patient, en dator och en kopp te.
 
I morgon ska jag bjuda hjärtat på ett glas vin.
 
Sover ni gott? ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

scrubs.blogg.se

Sofia heter jag och är 26 år. Jag lever ett Svensson-liv i sommarstaden Östhammar. 2 barnsmamma och fru. Blivit koko på inredning och gillar kaffe.

RSS 2.0