Måndag och förkylning

Lungorna känns bättre idag. Tack för det.

Kaffehuvudvärken kommer smygandes. Ska kasta sonen i säng och stoppa in första plåten bullar i ugnen.
Har gjort ca 40 st förra veckan men det värsta jag vet är om jag bjuder folk på fika/middag och grejerna tar slut.
40 st till blir det. :)

Anna och hennes kids kommer på besök om en stund och jag lär plocka undan lite tills dess.

Ikväll tänker jag ta en långprommis med Phoebe. Väntar ut den här Skitförkylningen.

Igår gjorde jag hemmagjorda köttbullar med morot i. Supergoda.
Tog tyvärr ingen bild på dom men ett recept kommer här iaf.

5-600 g nötfärs
1 gul lök
1-2 morötter
Salt
Peppar
Massor med grillkrydda
1,5 msk maizena i 1/2-1 dl vatten
(Kastar i lite senap efter ibland för lite mer smak)

Jag kastade i allt i matberedaren och körde på tills allt var strimlat och blandat. Rulla och steka. Så jäkla lätt gjort och bra mycket godare än köptas.

Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

scrubs.blogg.se

Sofia heter jag och är 26 år. Jag lever ett Svensson-liv i sommarstaden Östhammar. 2 barnsmamma och fru. Blivit koko på inredning och gillar kaffe.

RSS 2.0