Nervös

Vissa dagar kunde jag inte bry mig mindre att jag ska gifta mig. 
So what? Det är bara våra vänner och familj som ska bevittna en vigsel, skåda oss i fina kläder och sen fests järnet. 

Ikväll är inte en sån dag. 
Tankar passerar..
Tänk om jag ramlar i kyrkan? 
Drickan tar slut? 
Tänk om någon spiller rödvin över min klänning? 
Tänk om prästen inte dyker upp? 
Jag har tom tänkt tanken att B ska få kalla fötter och har fått honom att LOVA att säga ja i kyrkan och så skiljer vi oss sen eller skiter i att skicka in vigselbeviset. 
(Föresten så bara garvar han åt mig och säger att jag är söt.) 

Jag känner mig ganska schizofren och lite psykiskt instabil..ja, lite som när jag var gravid. ;) 
Ena stunden superglad och inget kan röra en och i nästa sekund är jag ca 2 cm stor på jorden och vill sätta mig i ett hörn och gråta. 
Föredetta blivande brudar har sagt till mig att det är fullt normalt. 
ALLT är normalt när man är blivande brud. 
Exakt som när man är gravid. ALLT är normalt. 

Egentligen borde jag inte vara nervös för det verkar som att jag gjort det här två ggr förr. Planera bröllop är som att vars gravid. Punkt. 

Godnatt! 

Ett litet dopp kvällen till ära. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

scrubs.blogg.se

Sofia heter jag och är 26 år. Jag lever ett Svensson-liv i sommarstaden Östhammar. 2 barnsmamma och fru. Blivit koko på inredning och gillar kaffe.

RSS 2.0