Stress

Just nu är jag inne i en stressperiod. Jag vill hinna med så mycket under en dag och att jag faktiskt inte hinner allt gör mig galet stressad.

Städa, träna, leka med barnen, sköta barnen (prio 1), renovera, ge hunden motionen hon behöver, träffa vänner, sköta om mig själv (ytlig, tycker du?).
Allt det här SKA göras, inte för att någon kräver det av mig utan för att jag vill.

Jag måste börja prioritera vad som är viktigast för mig och min familj. Barnen ska alltid gå först och till 99% så gör dom det men i bland kommer stressen emellan och barnen blir lidande.

Jag vill inte vara sönderstressad vid 25. Har redan stressmage och ligger 2 ggr/månad i kolossala smärtor i magen endast pga av stress.

Skärpning. 1 sak i taget!

Nu, sömn! Natti gott folk.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

scrubs.blogg.se

Sofia heter jag och är 26 år. Jag lever ett Svensson-liv i sommarstaden Östhammar. 2 barnsmamma och fru. Blivit koko på inredning och gillar kaffe.

RSS 2.0